Wine in moderation

„VYNOTEKA“ tapo „Wine in Moderation“ programos partneriu.

Džiaugiamės galėdami būti tokio svarbaus judėjimo dalimi ir prisidėti prie saikingo vartojimo skatinimo iniciatyvos.

1. Kas tai? 

„Wine in Moderation – Art de Vivre*” (WiM) yra tarptautinė programa, skatinanti saikingą ir atsakingą vyno vartojimą, puoselėjanti sveiką gyvenimo būdą bei prisidedanti prie alkoholio žalos mažinimo.
Programa remiasi moksliniais tyrimais ir švietimu organizuojant bei įgalinant visas vyno gamybos, platinimo ir vartojimo grandis. WiM didina žmonių sąmoningumą ir žinias apie atsakingą bei saikingą vyno vartojimą. Programa remia iniciatyvas, kuriomis siekiama mažinti kenksmingą alkoholio vartoseną, tuo pačiu, išsaugant kultūrinę, aplinkosaugos ir ekonominę vyno vietą visuomenėje.

WiM Asociacija (Wine in Moderation Association) yra tarptautinė institucija, sukurta vyno sektoriaus asociacijų ir lyderiaujančių kompanijų. WiM Asociacija koordinuoja WiM programą bei plečia jos veiklą ir įtaką pasaulyje. (Daugiau informacijos: https://www.wineinmoderation.eu/)

*Art de Vivre – menas gyventi (liet.)

2. WiM vertybės ir misija

WIM VERTYBĖS:

  • Įvairovė

Mes gerbiame ir švenčiame įvairovę. Pritaikome savo veiksmus, siekdami gerbti bei spręsti kultūrinius identitetus ir poreikius.

  • Bendradarbiavimas

Mes esame draugiški ir atviri. Siekiame bendradarbiauti su visais suinteresuotaisiais subjektais, siekdami bendrų tikslų.

  • Saikingumas ir atsakomybė

Savo veikloje vertiname saiką ir atsakomybę.

  • Patikimumas

Vadovaujamės moksliniais tyrimais, įrodymais ir esame atsakingi už savo veiksmus, siekdami nuolat tobulėti.

  • Atsidavimas

Mes esame tvirtai pasiryžę daryti svarbius pokyčius pasaulyje.
 

WIM PRINCIPAI:

  • Nors didžioji dauguma alkoholinius gėrimus vartoja atsakingai, tačiau dalis žmonių vartodami neapdairiai gali pakenkti sau ir aplinkiniams;
  • Atsakingas, saikingas vartojimas gali būti derinamas su sveika gyvensena;
  • Vynas yra neatsiejamas nuo daugelio kultūrų ir gyvensenos būdų;
  • Vyno gėrimo modeliai labai priklauso nuo vietinių tradicijų, išsilavinimo, lyties, amžiaus grupės ir kitų socialinių bei ekonominių veiksnių;
  • Pastangos skatinti saikingą vartojimą turėtų būti pritaikytos kiekvienos visuomenės gyventojų poreikiams;
  • Pastangos skatinti saikingą vartojimą turėtų būti pagrįstos patikimais moksliniais tyrimais, socialiniais ir kultūriniais aspektais;
  • Vyno vertės grandinė suteikia neįkainojamą socialinį, kultūrinį, žemės ūkio, aplinkos ir ekonominį indėlį regionams ir šalims;
  • Visi vyno sektoriaus atstovai - kiekviename regione ir kiekviename žinių grandinės etape - turi vaidinti svarbų vaidmenį ieškodami geriausių būdų, kaip pranešti apie saikingumo vertę ir prisidėti prie piktnaudžiavimo bei pavojingo gėrimo žalos mažinimo.

WIM MISIJOS:

SOCIALINĖS ATSAKOMYBĖS JUDĖJIMAS
Pateikti būdus, kaip skatinti vyno sektoriaus indėlį kovoje su alkoholio daroma žala.

RAGINTI VYNO PROFESIONALUS VEIKTI ATSAKINGAI IR SKATINTI TOKIAS VERSLO PRAKTIKAS
Profesinis mokymas
Mokyti specialistus, siekiant tobulinti žinias ir gebėjimus, susijusias su vynu, sveikata ir socialiniais aspektais.

Atsakinga komercinė komunikacija
Skatinti ir įgyvendinti savireguliavimo praktiką, kad būtų užtikrinta atsakomybė komunikacijoje.

Mokslinė dokumentacija
Pateikti tinkamą ir patikimą, įrodymais pagrįstą mokslinę informaciją. Tokios informacijos tikslas – užtikrinti bei palengvinti dialogą vyno, sveikatos ir socialinių aspektų klausimais.

DIDINTI ŽMONIŲ SUPRATIMĄ IR ŽINIAS APIE ALKOHOLIO VARTOJIMO BŪDUS, ATITINKANČIUS SVEIKĄ GYVENSENĄ, JĄ POPULIARINTI
Art de Vivre kampanijos
Naudojantis kulinariniu ir kultūriniu vyno paveldu, populiarinti atsakingą jo vartojimą, priimant tai kaip kultūrinę ir socialinę normą.

Informacija vartotojui
Pateikti tyrimais pagrįstą informaciją, kad vartotojai galėtų priimti atsakingą sprendimą, atitinkantį sveiką gyvenimo būdą.

3. Wine in Moderation pasaulyje

  • daugiau nei 26 pasaulio valstybes;
  • tūkstančius vyno sektoriuje dirbančių programos remėjų;
  • 17 asocijuotus partnerius: „The Institute of Masters of Wine“, „The International Federation of Wine Brotherhoods“, „Euro-Toques“, „European Container Glass Federation (FEVE)“, „HOTREC Hospitality Europe“, FIVIN, „the Foundation for Wine Research and Nutrition“, „The Mediterranean Diet Foundation“, „RECEVIN - the European Network of Wine Cities“, „International Federation of Wine and Spirit Journalist and Writers“; Wine and Spirit Education Trust (WSET), "Vinexpo", FIVS.
  • 19 WiM nacionalinių koordinatorių;
  • 3 organizacijas-stebėtojas: „CEVI (the European Confederation of Independent Winegrowers)“, „COPA (Committee of Professional Agricultural Organisations)“, „FFVA (Aperitif Wines in France)“;
  • 3 ambasadorines kompanijas: „Moët Hennessy“, „Pernod Ricard Wine Affilliates“, „Sogrape Vinhos“.
     

4. Šiek tiek istorijos

  • 2006 m. spalį Europos Komisija, vykdant Europos Sąjungos sveikatos politiką, pirmą kartą sukūrė specialią strategiją – remti šalis, siekiančias sumažinti alkoholio daromą žalą. Ši strategija išryškina gerąsias praktikas, atsižvelgia į galimą progresą ekonominėse bei socialinėse srityse. ES atkreipia dėmesį į skirtingus kiekvienos valstybės visuomenės vartojimo įpročius ir kultūrą.
  • 2007 m. buvo įkurtas ES alkoholio ir sveikatos forumas. Tai bendra platforma, sukurta visoms suinteresuotosioms šalims, kurios įsipareigojo imtis reikiamų veiksmų, siekiant sumažinti alkoholio daromą žalą.
  • 2008 m. pradėjo veikti „Wine in Moderation – Art de Vivre“ programa. Tai yra realus, visos Europos vyno sektoriaus, įsipareigojimas Europos alkoholio ir sveikatos forumui.
  • 2013 m. WiM išsiplėtė ir pradėjo veikti Šiaurės Amerikoje.
  • 2015 m. WiM tampa viso vyno sektoriaus socialinės atsakomybės judėjimu. WiM asociacija, taip pat, prisijungia prie Tarptautinės vynuogių ir vyno organizacijos (OIV), kaip stebėtoja.
  • 2017 m. WiM pradeda veikti Lietuvoje. Lietuvos someljė mokykla tampa nacionaliniu judėjimo koordinatoriumi.
  • 2018 m. prie WiM Lietuvoje prisijungia "Pernod Ricard Lietuva", "Vynoteka", "Vyno dienos". Iniciatyva pristatoma NTAKD ir Ekonomikos ir inovacijų ministrui.
  • 2019 m. judėjimas plečiasi.

Mes ant visų savo parduodamų butelių dabar nurodome Standartinius alkoholio vienetus (SAV), nes norime padėti Jums suskaičiuoti suvartojamo alkoholio kiekį. Žinojimas padeda vyną vartoti atsakingai.


SAV apibrėžiamas kaip gryno (100 %) alkoholio kiekis gramais. Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų šalių, vienas standartinis alkoholio vienetas yra 10 g. gryno (100 %) alkoholio.

Kaip apskaičiuoti kiek SAV yra tam tikroje alkoholinio gėrimo talpoje?

Tūris (ml)/10 x alkoholio stiprumas (ABV, Alcohol By Volume) % x 0.8

Pavyzdys:
Vynas, 750 ml butelis, 13,5% vol
750/10 x 13,5/100 x 0,8 = 8,1 SAV
Vienoje 125 ml taurėje tokio vyno yra 1,35 SAV
125/10 x 13,5/100 x 0,8 = 1,35 SAV.

Pavyzdžiui, Australijoje ir Švedijoje rekomenduojamas maksimalus SAV kiekis per dieną yra 2 vienetai. Australijoje per savaitę rekomenduojama suvartoti ne daugiau kaip 14 SAV. Italijoje vienos dienos rekomenduojamas maksimalus SAV kiekis yra 4 (3 – vyresniems asmenims), Portugalijoje - 3.7, Japonijoje - 3.95. Šveicarijoje bei Prancūzijoje šis skaičius skiriasi, priklausomai nuo lyties, tad abejose šalyse vyrams rekomenduojama ne daugiau kaip 3 SAV per parą, o moterims 2 SAV. Jungtinė Karalystė, Airija ir Suomija SAV vartojimą nurodo savaitės laikotarpyje, atitinkamai po 11.2, 14, 16.5 SAV.

IEŠKOKITE WINE IN MODERATION LIPDUKŲ ANT VYNO VYNOTEKA PARDUOTUVĖSE.